Prangende vraag?

Heb je een vraag i.v.m. onze producten of je bestelling?
Hieronder vind je misschien een antwoord.
Zo niet, verstuur ons dan je vraag via het contactformulier.

Hoe kan ik betalen?

Je kan je bestelling online betalen via onze betaalpartner Mollie. Dit kan met bancontact en credit card. (Voor onze buitenlandse klanten: iDeal en Zofort)

Betalen via overschrijving is ook mogelijk.
Onze betaalgegevens:
Fire Technics - Petit Pompier, Solvaylaan 6, Oostende, België
IBAN: BE07068899135766
BIC: GKCCBEBB
Belangrijk: vermeld als mededeling zeker het ordernummer van je bestelling.

Indien je kiest voor afhaling, kan je ook cash betalen. Om praktische redenen vragen we om gepast te betalen.

Wat zijn de verzendkosten?

Wij verzenden onze bestellingen via SendCloud met Bpost. 

Binnen België hanteren wij de volgende tarieven:
-Bpost thuislevering of op kantoor: €5,95
-Bpost levering in een postpunt: €4,95
-Bpost levering in een pakjesautomaat: €4,95

Buiten België:
Voor Nederland, thuislevering of op kantoor: (0-5 kg) €8,00 / (5-10 kg) €8,50
Voor Duitsland, thuislevering of op kantoo:r (0-5 kg) €9,00 / (5-10 kg) €10
Voor Frankrijk, thuislevering of op kantoor: (0- 5kg) €10,50 / (5-10 kg) €15
Voor Luxemburg, thuislevering of op kantoor: (0- 5kg) €8,50 / (5-10 kg) €11,50

Wanneer mag ik mijn bestelling verwachten?

Wij streven ernaar om jouw bestelling -in de mate van het mogelijke- zo snel mogelijk te versturen. 
Wanneer je bijvoorbeeld op een werkdag een bestelling plaatst voor 12u00 én online betaalt via onze Mollie-betaalpagina, zullen wij proberen het diezelfde werkdag nog op de post te doen. Doorgaans komt jouw bestelling dan 1 tot 2 werkdagen later aan.

Indien je kiest voor overschrijving, zullen wij jouw bestelling versturen van zodra het bedrag op onze rekening staat. Afhankelijk van jouw bank, kan het enkele dagen duren voor het bedrag op onze rekening komt. Uw bestelde producten worden voor u gereserveerd gedurende 14 dagen vanaf het plaatsen van de bestelling. Indien wij binnen deze termijn geen betaling hebben ontvangen, zal uw bestelling worden geannuleerd.

Houd voor de levering van je pakket steeds rekening met eventuele vertragingen rond feestdagen, verlofdagen (Bpost, bank) en weekends.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Dat kan. Kies bij het afrekenen voor 'afhaling'.
U kunt er dan voor kiezen om uw bestelling af te halen bij firma Fire Technics in Oostende, bij ANDRS Concept Store in Bredene of bij ons thuis in Bredene. U zult van ons dan een e-mail ontvangen van zodra uw bestelling beschikbaar is voor afhaling.

Onder voorbehoud van wijzigingen en eventuele verlofdagen, kunt u hieronder lezen wanneer u uw bestelling bij Fire Technics of ANDRS mag verwachten:
*ANDRS Concept Store (Fritz Vinckelaan 80c, Bredene): beschikbaar vanaf de volgende openingsdag na het plaatsen van de bestelling, vanaf 14u
ANDRS is open van dinsdag tot zaterdag van 10u-12u en van 14u-18u. ANDRS is gesloten op maandag en zon-en feestdagen.
*Fire Technics (Solvaylaan 6, Oostende): beschikbaar aan de onthaalbalie vanaf de volgende werkdag na het plaatsen van de bestelling, vanaf 10u
Fire Technics is open van van maandag tot donderdag van 8u-17u en op vrijdag van 8u-12u. Fire Technics is gesloten op zaterdag en zon-en feestagen.

Indien u ervoor kiest om uw bestelling bij ons thuis in Bredene af te halen (=buiten de openingsuren van Fire Technics), zullen wij via e-mail contact met u opnemen om verder af te spreken voor de afhaling.

Ik kan een bepaald product niet in mijn winkelmandje steken, er staat geen bestelknop. Hoe komt dit?

Wanneer een product niet meer voorradig is, verschijnt er een rood bolletje naast de prijs. Je kunt het product dan ook niet meer in je bestelmandje plaatsen.

Vaak is het product slechts tijdelijk uitverkocht en komt het nog terug in stock. Je mag ons hiervoor gerust een mailtje sturen: info@petitpompier.be.

Welk maatje neem ik het best voor de Lego Wear kledij?

Hieronder vind je de matentabel terug voor de Lego Wear kledij. Klik op de afbeelding om deze te vergroten.

LEGO and the LEGO logo are trademarks of the LEGO Group. ©2016 The LEGO Group. Produced by KABOOKI® under license from the LEGO Group.

Ik kocht kledij en de maat is niet goed. Of: Ik kocht een ander product, maar heb me bedacht. Wat kan ik doen?

Is de maat niet goed of wil je een product om een andere reden toch niet? Je kunt het kledingstuk of artikel binnen 14 dagen na ontvangst terug sturen. Op voorwaarde dat het artikel ongebruikt en onbeschadigd is, uiteraard.

Stuur ons een e-mail (info@petitpompier.be) waarin je aangeeft welk artikel je wil retourneren. 
Je kan het product, na afspraak, naar ons bedrijf brengen of je kunt het naar ons opsturen. In het geval dat je het product wenst op te sturen, vragen we het artikel goed te verpakken en (een kopie van) de factuur aan de zending toe te voegen. 
Retouradres:
Fire Technics nv - t.a.v. Petit Pompier
Solvaylaan 6
8400 Oostende

Een artikel kun je ruilen voor een ander artikel (bij de kledij kan het zijn dat een grotere of kleine maat niet meer voorradig is), we geven een tegoedbon of storten het betaalde bedrag voor het artikel terug op je rekening. De verzendkosten voor het retourneren en opnieuw verzenden zijn voor jou.

Ik ontving mijn bestelling, maar er is een probleem mee.

Wij proberen steeds onze producten zo grondig mogelijk te controleren voor we ze versturen. Onze bestellingen worden zorgvuldig verpakt voor verzending.

Toch kan het jammer genoeg ook eens gebeuren dat er schade is aan een product -al dan niet ten gevolge van de verzending- of dat er een foutje geslopen is in de bestelling. Mocht dit het geval zijn, vragen wij om zo snel mogelijk een mailtje te sturen naar info@petitpompier.be. In het geval van schade vragen we ook om (een) duidelijke foto('s) bij te voegen van het beschadigde product.

Na het behandelen van uw klacht, zult u een verzendlabel ontvangen van ons zodat u het product gratis kunt retourneren. Hierbij zullen wij u steeds de mogelijkheid geven om het product om te ruilen of om ons het bedrag te laten terug storten (incl. oorspronkelijke verzendingskost indien de volledige bestelling beschadigd is) op uw rekening.

Voor meer info, raadpleeg onze Verkoopsvoorwaarden: https://www.petitpompier.be/nl/Voorwaarden

Wat kan ik doen als ik mijn bestelling niet ontvang?

Indien je denkt dat jouw bestelling verloren is gegaan, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via ons contactformulier of via info@petitpompier.be.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Elke bestelling kan binnen de 14 kalenderdagen geannuleerd worden. Indien de bestelling reeds verzonden is, zijn de retourkosten voor de koper. Raadpleeg onze Algemene Verkoopsvoorwaarden voor meer informatie.

Hebben jullie ook een bakstenen winkel?

Je kan de spulletjes, enkel na afspraak, komen bekijken in onze firma Fire Technics nv (Solvaylaan 6, Oostende).
Wij houden af en toe ook een verkoopsdag in ons bedrijf. Dit wordt telkens aangekondigd op onze Facebookpagina.